Ohjelmakartan ulkopuolinen ohjelma

Saturday 10:00

Peliä Pyynnöstä

Peliä Pyynnöstä (tunnetaan myös nimellä Games on Demand) tarjoaa jatkuvaa aloittelijaystävällistä roolipeliohjelmaa. Jokainen peli alkaa heti, kun pelaajia on riittävästi ja kestää n. 30-45 min. Mukaan voi tulla lyhyemmäksikin ajaksi, ja joskus kiinnostava peli voi pelaajien suostumuksella vähän venyäkin.

Pelaamaan voi tulla ilmestymällä paikalle ilman ennakkoilmoittautumista, minkä lisäksi sisäänheittäjät täyttävät vajaita pelipöytiä ihmisvirrasta houkutelluilla pelaajilla. Pelejä on tyylin puolesta laidasta laitaan ja kunkin hetkinen tarjonta riippuu vuorossa olevista pelinjohtajista.

Peliä Pyynnöstä esittelee roolipelaamista harrastuksena, tarjoaa matalan kynnyksen pelaamista sekä lyhyttä tekemistä muun ohjelman väliin. Olet tervetullut mukaan, olitpa sitten ensikertalainen tai vuosia pelannut konkari!

Saturday 12:00

Mitä tapahtui Inigo Sharpelle?

Maankuulu arkkitehti, keksijä, ja ennustaja Inigo Sharpe on kadonnut! Sekalaisten seikkailijoiden ryhmä on koottu selvittämään mysteeriä, eikä kaikilla ole välttämättä kaikkein puhtaimpia jauhoja pussissa. Jäljet johtavat keskelle valtamerta pahamaineiselle alueelle, josta kokeneetkin merikarhut kertovat kauhutarinoita. Tiedossa on mysteerien, vaarojen, ja petosten verkko, josta vain ovelimmat sankarit voivat toivoa selviävänsä ehjin nahoin. Pelisysteemin ei tarvitse olla ennestään tuttu, kunhan rentoa seikkailumieltä löytyy!

D&D: Tomb of TibereshIn English

Just outside Per-Bastet, in the kingdom of Nuria Natal, lie the newly discovered remains of Anu-Asir, a city once believed to exist only in myth. The ruins of Anu-Asir lie submerged under accumulations of sand, floodwater, and tall tales. It is now a hub of activity for those seeking to uncover its secrets—and profit from them. Droves of the curious, hopeful, greedy, and eccentric congregate around the unearthed city.

And just outside Anu-Asir, across the River Nuria, lies the most recently surfaced relic: the Pyramid of Tiberesh. Dare you explore its deadly mysteries?

Saturday 13:00

Pahisten Maailmanvalta

Sarjakuvista, elokuvista ja kirjoista ym. tutut klassiset ja kliseiset pahikset pyrkivät joko valloittamaan tai tuhoamaan maailman tai vaihtoehtoisesti maailmakaikkeuden. Peli tapahtuu laudalla, figuureilla, korteilla ja nopilla. Tähän humoristiseen peliin pääsee myös kesken mukaan. Uusi peli voidaan aloittaa, kun vanha päättyy.

Vetehisten Virsi

Ropeconissa ja Traconissa 2016 alkanut kampanja jatkuu. Astinkivisaarilla riittää unelmia jahdattaviksi ja arvoituksia ratkottaviksi, olit sitten urhea uudisraivaaja, lain kouraa pakeneva merirosvo tai muu epämääräinen onnenonkija. Kuinka kauan sinä selviät omien hoksottimiesi ja edellisten pelaajien jättämien vihjeiden varassa? Tule ja liitä äänesi kuoroon, jotta laulumme kantaa kaukaisimmillekin rannoille!

Saturday 14:00

Pathfinder Society: #9-01 The Price of Enlightenment

Qadiralainen Qaharidin kaupunki tunnetaan turkoosikaivoksistaan ja hienosta savitavarastaan, mutta se on myös Valkoisen Höyhenen munkkien pyhä kaupunki. Aivan viime aikoina Roidiran kultti on tunnustanut Qaharidin pyhiinvalluskaupungiksi, ja kerran niin vaarattomat kultistit ovat alkaneet käyttäytyä mitä kummallisimmilla tavoilla. Tiennäyttäjäjärjestön liittolaiset ovat tunnistaneet nämä toimet merkiksi siitä, että Roidiran uskovaiset ovat löytäneet jonkin erikoislaatuisen salaisuuden ympäröivästä erämaasta: tiennäyttäjien tehtäväksi jääkin kuulustella todistajia ja jäljittää kultin löydöksen.

#9-01: The Price of Enlightenment on Pathfinder Society -skenaario, joka on suunnattu tasojen 1-5 hahmoille. Peli soveltuu aloittelijoille eikä siihen tarvitse tuoda omaa hahmoa. Peli ei vaadi aiempaa kokemusta pelijärjestelmästä (tosin se on suositeltavaa) eikä taustatietoja maailmasta tai kampanjasta.

Saturday 17:00

Hopeanuoli-roolipeli

Loikkaa taistelevien koirasotureiden maailmaan ja ota osaa taisteluun Koirien Paratiisin herruudesta! Pelissä voit valita itsellesi hahmoksi yhden tai useamman suosikkisi Gingan maailmasta, niin Ohun sankareiden kuin heidän vihollistensakin joukoista! Tarinallinen kokonaisuus määräytyy sen mukaan, mitä hahmoja pelaajat itse valitsevat mukaan peliin.

Saturday 18:00

Pathfinder Society: #7-05 School of Spirits

Seitsemän vuotta sitten Tiennäyttäjäjärjestön agentit lähtivät tutkimaan Absalomin murskaantunutta Reunakaupunginosaa etsiäkseen sieltä rubiinisormusta - mutta samalla retkellä he löysivät myös oudon selviytyjän. Tämä selviytyjä on aikuistunut ja hänen kapinallinen luonteensa vetää häntä takaisin raunioituneeseen kouluun, josta tiennäyttäjät hänet löysivät. Hänen perheensä on ottanut yhteyttä Tiennäyttäjiin toivoen, että järjestön agentit voivat saattaa hänet takaisin kummittelevaan kaupunginosaan ja selvittää Hukkumapihan heltymättömät mysteerit.

#7-05: School of Spirits on Pathfinder Society -skenaario, joka on suunnattu tasojen 1-5 hahmoille. Peli soveltuu aloittelijoille eikä siihen tarvitse tuoda omaa hahmoa. Peli ei vaadi aiempaa kokemusta pelijärjestelmästä (tosin se on suositeltavaa) eikä taustatietoja maailmasta tai kampanjasta.

Likainen puolitusina

Kun joukko Altdorfin karaistuneita rikollisia saa kuulla huonosti vartioidusta aateliskartanosta, on illan suunnitelma selvä: Isketään nopeasti, viedään kaikki, mitä ei ole naulattu kiinni ja kadotaan, ennen kuin vartijat huomaavat mitään. Mikä voisi mennä pieleen?

Rosvoseikkailu pahat mielessä ja hyvät saaliina Warhammerin vanhassa maailmassa.

Saturday 19:00

Operaatio Tulikilpi

Sotakarjut on tieteisroolipeli kloonattujen ihmissika-sotilaiden kehoihin solutetuista agenteista, joilla on salainen tehtävä.

OPERAATIO TULIKILPI
Yhteys Lyuten c:n siirtokuntaan on katkennut ja syyksi on havaittu kapinallisen OBERON-tekoälyn läsnäolo järjestelmässä. Federaation avaruuslaivasto on keräämässä suurempaa hyökkäysjoukkoa viereiseen Procyonin järjestelmään. Tiedustelutietojen mukaan OBERON on kaapannut siirtokunnan luotainverkon ja vihollisen viestintä- ja sensoriverkon lamauttamiseksi erikoisosasto 5:n loittoryhmä lähetetään etukäteen kaappaamaan tärkeä linkkiasema takaisin Federaation laivaston haltuun.

D&D: Kutsutut

Feywild: dryadien, kentaurien ja muiden keijukaisten asuttama mystinen ulottuvuus, josta huonosti varustautuneet kuolevaisevat palaavat vain harvoin. Joukko seikkailijoita on tällä matkalle kuitenkin uskaltautunut; ovathan he saaneet henkilökohtaisen kutsun itse keijukaisten kuningattarelta Titanialta. Mutta mitä ihmettä tämä on heiltä vailla?

Kutsutut on kevytmielinen seikkailu, jossa on iso paino sosiaalisessa kanssakäymisessä.

Pathfinder Society: #9-02 A Case of Missing Persons

Kun useita Andoranin valtion viranomaisia katosi, Almasin loosin tiennäyttäjät tarjosivat pian auttavaa kättään katoamisten tutkimiseksi. On sittemmin tullut selväksi, että viranomaiset eivät lähteneet - heidät siepattiin, ja vangitsijoiden reitti johtaa vallankumouksen runtelemaan Galtiin. Jäljet katosivat Metsänreunassa, johon taivalkapteeni Eliza Petulengro on koonnut joukon agentteja aloittaakseen tutkimukset uudelleen. Tiennäyttäjien on löydettävä jäljet uudemman kerran - ja siinä ohessa paljastettava salaisuus, joka on kauan piilotellut kaupungin varjoissa.

#9-02: A Case of Missing Persons on Pathfinder Society -skenaario, joka on suunnattu tasojen 3-7 hahmoille. Peliin on saatavilla tason 4 valmishahmoja, joten siihen ei tarvitse tuoda omia hahmoja. Peli ei vaadi aiempaa kokemusta pelijärjestelmästä (tosin se on suositeltavaa - tason 4 Pathfinder-hahmot ovat jo hieman monimutkaisia) eikä taustatietoja maailmasta tai kampanjasta.

Sunday 10:00

D&D: Varjoja Routapuron kylässä

Routapuron kylässä eivät asiat ole kuten ennen. Hiljaisessa puunhakkaajien kylässä katoaa ihmisiä ja pimeässä liikkuu outoja varjoja. Silti kylässä vallitsee asiasta hiljaisuus. Miksi kukaan ei puutu asiaan? Mitä vaaroja vaanii varjoissa?

Peli sopii erittäin hyvin aloittelijoille ja antaa hyvän kosketuksen siitä mitä pöytöroolipelaaminen on.

Starfinder Society: #1-01 The Commencement

Kaikki Tähdenetsijät täydentävät koulutuksensa osallistumalla konferenssiin Johdatuksen - tietokantaan ladatuista Tähdenetsijäin Killan historiallisesti merkittävistä hahmoista koostuvan verkon - kanssa. Ennen kuin he saavat Johdatuksen siunauksen, aloittelevien etsijöiden on tavattava useita Killan merkittävien faktioiden johtajia ja avustettava heitä kriittisissä tehtävissä. Puhdistettujen Tähtien Tapauksen tapahtumat ovat vielä tuoreina kaikkien mielessä - työtä on paljon, mikäli Kilta aikoo päästä takaisin jaloilleen.

#1-01: The Commencement on upouuden Starfinder Society- elävän kampanjan ensimmäinen seikkailu, joka käyttää Paizo Publishingin uuden Starfinder RPG:n sääntöjä. Seikkailu on suunniteltu tasojen 1-2 hahmoille: paikalle voi tuoda oman Starfinder Societyn sääntöjen mukaan rakennetun hahmon tai pelata valmishahmolla.

Peliä Pyynnöstä

Peliä Pyynnöstä (tunnetaan myös nimellä Games on Demand) tarjoaa jatkuvaa aloittelijaystävällistä roolipeliohjelmaa. Jokainen peli alkaa heti, kun pelaajia on riittävästi ja kestää n. 30-45 min. Mukaan voi tulla lyhyemmäksikin ajaksi, ja joskus kiinnostava peli voi pelaajien suostumuksella vähän venyäkin.

Pelaamaan voi tulla ilmestymällä paikalle ilman ennakkoilmoittautumista, minkä lisäksi sisäänheittäjät täyttävät vajaita pelipöytiä ihmisvirrasta houkutelluilla pelaajilla. Pelejä on tyylin puolesta laidasta laitaan ja kunkin hetkinen tarjonta riippuu vuorossa olevista pelinjohtajista.

Peliä Pyynnöstä esittelee roolipelaamista harrastuksena, tarjoaa matalan kynnyksen pelaamista sekä lyhyttä tekemistä muun ohjelman väliin. Olet tervetullut mukaan, olitpa sitten ensikertalainen tai vuosia pelannut konkari!

Sunday 11:00

Vetehisten Virsi (2)

Ropeconissa ja Traconissa 2016 alkanut kampanja jatkuu. Astinkivisaarilla riittää unelmia jahdattaviksi ja arvoituksia ratkottaviksi, olit sitten urhea uudisraivaaja, lain kouraa pakeneva merirosvo tai muu epämääräinen onnenonkija. Kuinka kauan sinä selviät omien hoksottimiesi ja edellisten pelaajien jättämien vihjeiden varassa? Tule ja liitä äänesi kuoroon, jotta laulumme kantaa kaukaisimmillekin rannoille!

Sunday 12:00

Pathfinder Society: #8-16 House of Harmonious Wisdom

Mahtava Lung Wa hallitsi kerran suurta osaa Tian Xian mantereesta, mutta keisarikunta mureni vuosisata sitten. Kolme Perillisvaltiota on kinastellut dominanssista siitä lähtien, jokainen väittäen olevansa Lung Wan kunnian oikeutettu perijä. Näiden mahtavien valtioiden varjossa Shokuron vaatimaton maa on etsinyt tapoja rauhoitella naapurivaltioidensa territoriotavoitteellisuutta ja saavuttaa heidän kunnioituksensa. Kun eläkkeelle vetäytynyt sankari saa tietää kadonneesta, legendaarisesta palatsista, joka vielä saattaa suojella kadonneen keisarikunnan artefakteja, hän ottaa yhteyttä Tiennäyttäjäjärjestöön saadakseen apureita kadonneen palatsin etsimiseen. Tiennäyttäjäagenttien on matkattava jokaiseen Perillisvaltioista etsiäkseen vihjeitä, jotta palatsi ja sen aarteet löytyisivät.

#8-16: House of Harmonious Wisdom on Pathfinder Society -seikkailu, joka on suunnattu tasojen 1-2 hahmoille, mutta jonka voi pelata kerran tasojen 3-5 hahmolla. Peli soveltuu aloittelijoille eikä siihen tarvitse tuoda omaa hahmoa. Peli ei vaadi aiempaa kokemusta pelijärjestelmästä (tosin se on suositeltavaa) eikä taustatietoja maailmasta tai kampanjasta. Peli on uudelleenpelattava tasojen 1-2 hahmoilla.

Sunday 13:00

D&D: Vilunkipeliä Daltonissa

Lis-joen varrella lojuvat Daltonin vanhat rauniot. Nyt huhut kertovat epäilettävien hahmojen liikkuvan alueella ja ryöstelevän ohi kulkevia jokilaivoja. Kun läheisestä kylästä alkaa kadota asukkaita, tarvitaan urheita sankareita apuun. Onko kyseessä vain rosvojoukko vai lieneekö jotain hämärämpää taustalla?

Aloittelijaystävällinen peli 3-tason hahmoille.

Feedback privacy policy…